Wie is Chiro Spartok?

De Chiro is een jeugdbeweging die naar traditie om de twee weken de zondagnamiddag activiteiten en spelen organiseert voor kinderen en jongeren van 6 tot 18 jaar. Naast spelen staat ook de groep centraal. Kinderen leren er omgaan met leeftijdsgenoten op een verantwoordelijke manier en vinden een nieuwe thuis in een gemeenschapsgebouw dat ’t Heem wordt genoemd. Bij ons is dit gelegen in de Kronevoordestraat 61, in het gebouw dat vroeger als Station Handzaeme dienst deed.

De kinderen worden ondergebracht in afdelingen, zodat de leiding spellen kan voorzien die passend zijn bij hun leeftijd.

• Zit je in het 1ste of 2de leerjaar, dan maak je deel uit van de paarse bende, de Ribbels
  • Zit je in het 3de of 4de leerjaar, dan behoor je tot de gele groep, de Speelclub
  • Zit je in het 5de of 6de leerjaar, dan zit je bij de groene afdeling, de Rakwi’s
    → Deze 3 groepen ravotten van 14u tot 17u30.

• Zit je het 1ste of 2de middelbaar, dan maak je deel uit van de rode bende, de Tito’s
  • Zit je in het 3de of 4de middelbaar, dan behoor je tot de blauwe groep, de Keti’s
  • Zit je in het 5de of 6de middelbaar, dan zit je bij de oranje afdeling, de Aspi’s
    → Deze groepen hebben activiteit van 14u tot 18u30.
Ribbels - Rupsje Ribbel

Ribbels

1ste en 2de leerjaar
De allerjongste leden van onze Chiro zijn de Ribbels. Samen met hun leiding begeven ze zich elke Chiro-activiteit opnieuw in een wereld vol fantasie!

Flo, Julie, Geike, Maaike en Silke

Speelclub - Flupje Mazzel

Speelclub

3de en 4de leerjaar
Dapper en stoer, dat is de Speelclub. Elke zondag lopen, springen, spelen en kampen bouwen. Deze bende laat zich niet kennen!

Louis, Keyzer, Jill en Febe

Rakwi's - Sjoepap!

Rakwi's

5de en 6de leerjaar
Deze tieners vormen samen de Rakwi’s. Samen met hun leiding spelen ze een fantastisch bosspel, maken ze een knutselwerkje of gaan ze eens naar het zwembad. Alles kan, veel mag.

Amélie, Mare, Lauren, Jorijn en Fien

Tito's - Flamm & Spetter

Tito's

1ste en 2de middelbaar
De Tito’s gaan er wel eens keihard tegenaan in een pleinspel of bosspel. Tussendoor praten ze erop los en tonen ze het beste van zichzelf.

Luca, Emilie en Robbe

Keti's - Bo Bever

Keti's

3de en 4de middelbaar
De Keti’s maken hun eigen gezelschapspelletjes, doen een ‘rechtedeuretocht’ of varen met een vlot de rivier af. Door weer en wind staan ze altijd paraat.

Jarno, Lucas en Wout

Aspi's - Freek de Egel

Aspi's

5de en 6de middelbaar
De Aspi’s zijn de oudsten en wisselen hevige spelen af met gezellige praatsessies. Met de hele ploeg sjorren ze een hoge toren. Geen uitdaging is hen te veel, geen opdracht te moeilijk. Ze leren om zelf leiding te zijn en geven af en toe activiteiten aan de jongere afdelingen.

Jaron, Femke en Dree